Irritationsmoment i Stockholm, del 1

Ryggsäckar
Vad i hellskotta är det för fel på folk med ryggsäckar? Hur ofta händer det inte att man får ducka när man i godan ro sitter och läser sin tidning på morgontåget och ryggsäcksfolket ska trängas där UTAN att ta av sig sina förbannade ryggsäckar (lång mening jag vet, behövde få ur mig det utan onödiga andningspauser). Hur kan man inte förstå att man bli dubbelt så tjock med ryggsäcken på? Och att de som sitter faktiskt får ryggsäcken rakt i huvudet. De få gångerna som jag själv har ryggsäck så tar jag av den och lägger den på golvet mellan benen. I stället för att slå till folk, trängas och svettas så är det mycket smidigare att bara ta av den så är allt frid och fröjd. Alla tänker dock inte så! Uppenbarligen, annars hade detta inlägg inte existerat. Ikväll stod två ryggsäcksmänniskor på bussen och även om de själva inte var i vägen så var deras ryggsäckar det. Dörren gick inte igen, bussföraren ropade ut att de ska flytta på sig och trots att det var deras fel så tyckte de ändå att det var konstigt att behöva flytta på sig. Blickarna utbyttes, det suckades i vanlig ordning. Ibland behöver jag direktnummer till Anton Chigurh. No Country For Old Backpacks.

Så, precis så som man står på rätt sida i rulltrappan så borde man lära sig att det inte är ok att ha ryggsäcken på när det är som mest trängsel i kollektivtrafiken.


Kommentarer
Postat av: Matilda

haha! Det är precis samma grej i London! Fast där är det så övertydligt att alla som står på fel sida i tunnelbanan är turister!

2010-11-21 @ 23:28:25
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Anja

Jodå, här också! Står man på fel sida så får man höra en del suckar, vilket jag i ofs förstår. Har jag bråttom så vill jag bara kunna springa förbi, inte missa mitt anslutande tåg pga ngn som inte kan stå på rätt sida.

2010-11-23 @ 12:05:02
Postat av: emelie

sv: jo men visst är det det :) älskar dem. men har bara en än så länge... visst var det julafton snart?



ang ryggsäckar kan jag bara hålla med! finns inget värre än när man sitter ner och får en feting i ansiktet. no excuses!

2010-11-24 @ 13:24:18
URL: http://emeliebodilelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0