Marina and the diamonds

Well, jag gillar Marina and The Diamonds. Tror jag.

Eller egentligen måste jag erkänna att jag har lite svårt att skilja mellan Marina and the diamonds och Florence and the machine. Vem som helst kan ju se att namnen är väldigt lika till formen, vilket förmodligen bidrar till svårigheten att hålla koll på vem som är vem. Ja, det är lika illa som alla de här svenska banden, Vapnet, Familjen, Maskinen, som jag har klagat på tidigare. Men hur som helst, det är inte bara det, de låter rätt lika också. Soundet är åt samma håll och i ärlighetens namn så skulle det vara rena döden för min del om någon av deras låtar råkade dyka upp i en popquizz. Inte för att jag brukar delta i sådana särskilt ofta, men you get the picture. Jag gillar många av deras låtar, men om det är Marina eller Florence som sjunger har jag sällan koll på. Jag är ju ingen robot! Jag vet inte, men Florence and the diamonds och Marina and the machine skulle också funka.

Anyway, om man nu gillar Marina and the (whatever) så spelar hon på Nalen inom en snar framtid.



Vad: Marina and the diamonds (jag dubbelkollade igen)
När: 22 nov, 21.00
Var: Nalen
Pris: 210 kr

Biljetter kan man köpa här.

Kommentarer
Postat av: sandra

jag brukar inte blanda ihop de två, men däremot blandar jag ALLTID ihop florence and the machine med kate nash... tycker de låter precis likadant.

2010-11-10 @ 17:20:31
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: emelie

sv: jag med!!! men nu jeflar syns vi nästa år :) men nej, missade maskinen också. jag missar ju allt kul som händer på lördagar tack vare/ pågrund av dansbandskampen... men men... så tipsa gärna om sånt som händer i veckorna med! fast inte m.a.t.d. funkar inte för mig tyvärr...

Postat av: Mia

Haha! Jo, de kan vara svåra att hålla isär, men jag tycker ändå att Florence and the machine är bättre än Marina.

2010-11-10 @ 22:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0