Money talks

Redan förra veckan bestämde jag mig för att införa en ny vana och sedan dess har jag inte riktigt kunnat släppa den tanken. Det handlar nämligen om att lyxa till vardagen. Det finns inget värre än att snåla även när man inte behöver det och i mina mått mätt så behöver man det när man verkligen inte har mer än hundra kronor kvar på kontot. Jag är en äkta nej-sägare till osexigt snålande, i synnerhet när man jobbar och ändå sparar varenda krona. Ibland tvingas man till det och jag har haft min beskärda del av sådant och jag räknar med att det är more to come,men när jag har lite extra så varför inte bjuda sig själv på något trevligt? Nu är jag dock i valet och kvalet angående summan som jag ska lägga på just den här produkten, det vill säga doft. Parfym, doftljus eller duschcreme, kategorin ännu oklar. Men, det som lockar mest är en shoppingrunda på Cow. Jag införde mitt eget besöksförbud för över ett år sedan men nu har det börjat klia i fingrarna. Cowshed är ett billigare alternativ som jag försöker lura min hjärna med, men det som jag egentlligen suktar efter är Comme des Garcons och Byredo. Det är bara att vara ärlig, hur jag än försöker så är det ändå det jag vill ha. Eller en ny bodylotion från Philosophy. Åh, listan kan göras lång, men poängen är att man ska unna sig saker med jämna mellanrum. Don't get old and grey utan att ha njutit av livet, åtminstone ibland.


Kommentarer
Postat av: Mia

Philosophy är the one, tro mig.

2010-11-23 @ 22:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0