Don't tell!

För två dagar sedan var det Svt som berättade hur man gör för att åka billigare med SJ. Igår var det Metro som bokstavligen skrek ut det. Och snart är det kört med den möjligheten. Jag bor i Stockholm, killen bor i Jönköping. Av naturliga skäl (ingen av oss äger ett eget flygplan...eller ens en bil) så blir det många tågresor per år. I ärlighetens namn så skulle jag inte åka bil om jag ens kunde med tanke på miljöfrågan. Men hur som helst, allt resande är förvisso bra för mitt SJ Prio-kort, när jag nu kommer ihåg att logga in med det. Problemet nu blir dock att jag tror att min metod blir ett minne blott på grund av att
1) SJ uppmärksammar det och stoppar det hela, trots att det inte direkt handlar om fusk.
2) För många börjar göra likadant, vilket gör sträckan populär och leder därmed till högre biljettpris

Efter tips från bror började dela upp mina resor redan för två år sedan. Ibland har jag kommit undan så billigt att det nästan är overkligt. Säg att jag åker till Jönköping och ska byta tåg i Nässjö. Köper jag en "helvägsbiljett" så betalar jag runt 350 kr. Åker jag däremot bara till Nässjö och tar sedan deras regionala tåg vidare till Jönköping så betalar jag ca 250 kr. Bra deal tycker jag då, men snart är det väl slut med det. Tack Svt och Metro!





Kommentarer
Postat av: Hella

SJ always brings bad news!

2010-10-06 @ 21:03:10
URL: http://redshoecyber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0