Knitting House - finissage idag

På tal om att lära sig sticka som jag skrev om tidigare så finns det en utställning nu i Husby Konsthall som handlar om just detta. Knitting House är ett projekt som som handlar om att undersöka kvinnors arkitekturskapande med utgångspunkt från dekoration i förhållande till sociala strukturer. Idag visas reslutatet av det sju veckor långa projektet och jag vet inte ens om jag kan föreställa mig hur det kan se ut.

Projekt idé: Projektets utgångspunkt är att sticka en ca 80% förminskning av en standard trerums lägenhet i Husby. Resultatet kommer att bli en interiör redovisning av den tunna ytan av en omöblerad lägenhet; innerväggar, tak, karmar, lister, lampknappar, kakelfogar, köks‐ och badrumsinredning. Detaljeringsgraden kommer att vara hög och samtidigt standardiserad och utföras i grått garn. (Husby Konsthall)





Kommentarer
Postat av: LINA K - blivande författare!

Vilken häftig idé! =) Själv bodde jag ett år i en tvårummare i Husby =)



SV: Ditt begär efter lila kläder som liten får mig att tänka på Tvillingarna-böckerna, har du läst dem? Där har de ju en klubb som heter Enhörningarna och alla som är med i den måste ha någonting lila på sig varje dag! =)

2010-10-28 @ 12:35:30
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: Georgalice

Nice site, Keep it up

2011-03-29 @ 10:47:19
URL: http://georgalice.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0