The Event

Well, vad ska man säga, jag är fast. Jag såg just tredje avsnittet av The Event och jag börjar nog utveckla ett lättare beroende. Men visst, jag är väl medveten om att serien mycket väl kan vara en sämre version av Lost och inte ens kommer i närheten av Flash Forward. Och jag är också rätt säker på att jag snart kommer att gissa vad som komma skall, i ärlighetens namn så är den inte så oförutsägbar men ändå så kan jag inte låta bli att längta till nästa avsnitt. Flash Forward var ändå en rätt smart serie och med Jack Davenport (Coupling, Swingtown)som en av huvudpersonerna kan det inte bli fel. The Event är just nu någonstans mellan kalkon och högklassigt nöje, svårt att säga. Den är fullspäckad med andra tv-seriekändisar (bl a Zeljko Ivanek, Blair Underwood) och storyn kan bli jättebra, även om den just nu är något förutsägbar. Någon inte räknade ut hur det kommer att utvecklas med poliserna redan under förra avsnittet? Men det är väl lite som med Morden i Midsomer, det är bara mysigt. Lite spännande, lite trevligt, lite längtan och lite nöje. Det är höst, serierna passar perfekt nu tillsammans med tända ljus och en kopp te. Och med tanke på att semestertiden är slut så är det perfekt att ha något lättsamt att kolla på när arbetsdagen är slut. Så, jag hoppas mycket på The Event! Surprise me!

Foto: tumblr


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja ja ja! Den är skitbra!

2010-10-16 @ 16:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0