Dexter is back

En av bästa sakerna med hösten är definitivt alla tv-serier som börjar efter sommaruppehållet. Just denna vecka är det inte mindre än fyra stycken som kommer igång och jag kan knappt vänta på att se de första avsnitten. Ikväll är det premiär för Criminal Minds, som är en av mina absoluta favoriter när det kommer till kriminalserier. Jag började egentligen kolla på den när jag läste att en av systrarna från Virgin Suicides är med och fastnade direkt. Och jag erkänner att jag är svag för deckare i alla dess former. En annan serier i samma genre är Bones som har premiär imorgon. Åh vad jag har saknat Bones och Booth. Och Angela. Och Hodgins. Till helgen börjar även Dexter som jag egentligen hade tröttnat på, men som nu förmodligen blir galet spännande. Hur ska han klara den nya rollen som ensamstående förälder, kriminaltekniker och seriemördare? Can't wait! Samma dag börjar också Bored To Death, kanske en av de roligaste serierna jag följde i våras. Ted Danson alltså! Och som big fan av Wes Anderson väkomnar jag alltid Jason Schwartzman! Seriernas julafton!



Det här blir en bra höst, I can feel it! Den enda serien som jag saknar är Nurse Jackie men även den är tillbaka lite längre, närmare bestämt i januari 2011. Så, repeat after me:

Onsdag - Criminal Minds
Torsdag - Bones
Lördag - Dexter och Bored To Death

Kommentarer
Postat av: Tone

Nej det är ju just det man börjar inse. Inte för att jag tror att det här blir lätt, men den här debatten kan nästan bli rolig!

2010-09-22 @ 19:37:39
URL: http://toneston.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0