Rösta bort de blåa!

Politikerna fiskar efter våra röster och ger oss löften som vi alla vet att de inte kan hålla. Egentligen. Inte helt och hållet i alla fall, även om de skulle vilja det. Men, vad som än händer, om Sverige nu tar sitt förnuft till fånga, så kan det aldrig blir värre än så här. Vad jag menar nu är att även om man inte tycker att det finns något parti att rösta på så kan man i stället rösta bort det som man inte vill ha. Jag för min del tänker rösta bort den omänskliga synen på sjukskrivningar, bristen på empati och höjden av egoism som präglar dagens samhälle. Jag vill få bort löneskillnaderna och stoppa skatteminskningen. Jag vill inte att miljö/klimatfrågan återigen hamnar mellan stolarna och glöms bort. Jag vill definitivt inte ha kvar den märkliga ekvationen av allt fler sjuka men allt fler i arbete. Och sist men inte minst så vill jag inte rea ut skolor och förskolor.

Och varför man ska rösta på de rödgröna? Jag citerar en av mina vänners statusrad från Facebook:

Är du sjuk ska du ha sjukförsäkring, inte tvingas till socialbidrag. Asylsökande barn ska få skolutbildning och sjukvård utan att jagas av polis. Och A-kassan ska INTE kosta 450 spänn i månaden för låginkomstagare men bara 90 spänn för höginkomsttagare. Därför röstar man rödgrönt på söndag.


Kommentarer
Postat av: F

Ok då, från och med nu gillar jag Marit Bergman! :)

2010-09-17 @ 22:25:28
Postat av: Åsa

Sv: Ja, jag håller tummarna hårt!

2010-09-17 @ 22:25:32
URL: http://aicha.blogg.se/
Postat av: sandra

heja marit! och heja de rödgröna! jag vägrar ge upp hoppet om att svenska folket kommer att ta sitt förnuft tillfånga på söndag. opinionsmätningar till trots. det ÄR inte kört, inte än.

2010-09-17 @ 22:54:26
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Tone

Vad roligt att du tycker det!

Jag kände att det var skönt att helt ärligt rensa bort alla partisympatier i alla fall en gång under valdebatten och erkänna att det finns skickliga kvinnor i alla led.

2010-09-17 @ 23:51:39
URL: http://toneston.blogg.se/
Postat av: Mia

Och det gick åt helvete! Har inte varit så här ledsen på länge. Nej, det svenska folket tog inte sitt förnuft till fånga och nu har vi "brudar, bärs och bilar"-snubbar att göra med. Jävla missanpassade white trash!

2010-09-20 @ 14:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0