Det här är ingen träningsblogg

Bara så att vi alla är medvetna om det, ok?! Men dagens händelse måste förevigas, därav något som (med väldigt god vilja) kan tolkas som ett träningsinlägg. Till att börja med så måste min syn på det här träning förklaras: jag hatar det! Jag avskyr det så ärligt och innerligt att jag nästan tror att det var Hitler, eller någon annan mysgubbe, som uppfann gym i rent tortysyfte. Jag sätter inte min fot på varken Friskis, Svettis eller vad för hemskt hurtigt alla sådana ställen heter. Missförstå mig rätt, det är inte att det jag inte gillar att röra på mig. Fram till slutet på gymnasiet höll jag på med dans nästan dagligen. Jag har åkt bräda. Jag är mer än gärna ute i naturen och till skillnad från alla som hatar det så älskar jag orientering. Att få springa runt i skogen är helt underbart! Men, alla andra former av organiserat förtryck...träning alltså, det går bara inte. Jag blir illamående av tanken. Fy fan.

Men efter ett småhetsigt samtal igår råkade jag säga att jag kanske ska springa en runda idag. Jag brukar gå långa, snabba promenader, så det är inte det att jag bara sitter hemma. Men springer gör jag inte så gärna. Som sagt, dumt nog råkade jag säga något om det och jag kunde ju inte direkt backa ur det med hedern i behåll. Så, idag när jag tog min vanliga promenadrunda så testade jag det här med att springa. Herrejesus säger jag bara. Första två sekunderna kändes det bara fel. Sen såg jag min egen skugga som sprang, och det kändes bra märkligt. Det kändes lite som att jag tog ett steg utanför min egen kropp och tittade på fånen som sprang där helt utan mål i sikte. Konstig känsla, det var liksom inte jag riktigt. Jag växlade mellan att gå och springa, ville helst inte dö på kuppen, även om det kändes så vid flera tillfällen. En gång trodde jag att min stund var kommen och att jag redan såg ljuset. Det vara bara solen bakom träden, men det förklarar nog allvaret i situationen.


Jag är inte gjord för såna här dumheter. Det här är inte ens minsta lilla kul, även om jag med handen på hjärtat kan säga att det inte var så hemskt som jag trodde heller. Det är bara så otroligt tråkigt. Musiken i öronen hjälpte heller inte, jag var på väg att börja dansa i stället. Ge mig ett dansgolv så blir det ett träningspass, jag lovar! Jag tror nog att jag ska ta LunchBeat på allvar nu. Det om något är faktiskt kul, kanske på Kulturhustaket nästa gång. Det är nog något som passar mig bättre. Eller vad sägs om badminton? Någon?

Kommentarer
Postat av: F

<3



Badminton bokar vi in!

2011-04-27 @ 18:27:54
Postat av: Sandra

Åh, jag klarar verkligen inte av att springa. Jag känner mig så fånig och det är ju så förbaskat TRÅKIGT! Som du säger, inte ens musik hjälper. Sen har jag inte världens bästa kondition heller, men det är liksom inte det som är mitt största problem. Hade det inte varit så tråkigt och fånigt så hade man ju kunnat samla krafter nog att göra det ändå. Nej fy. Jag föredrar faktiskt Friskis&Svettis, det är ganska kul tycker jag! :)

2011-04-27 @ 19:17:17
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Anja

Jamen exakt! Fånig var ordet. Det kändes bara så fel att jag lika gärna kunde ha haft en clownutstyrsel på mig. Same same but different liksom. Friskis funkar inte alls för min del, jag vill hellre vara utomhus eller i alla fall slippa träningsmaskiner from hell.

2011-04-27 @ 19:35:04
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Hella

Anja snabbare än sin egen skugga.. eller var det Lucky Luke? Lunchbeat vore så kul, vill jag också göra nån gång, men vet inte hur det skulle gå till rent praktisk eftersom jag jobbar lite off.

2011-04-27 @ 21:31:13
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha ha ha! Skrattade just så tårarna sprutade. Snacka om äkta avsky men du kanske börjar gilla det till slut. I början är det alltid jobbigt.

2011-04-27 @ 22:15:11
Postat av: Karin

Snabb långpromenad är super! Jogga är fruktansvärt tråkigt. Kan verkligen känna igen mig i det du skriver.

2011-04-28 @ 18:01:38
URL: http://karinpanyaaventyr.wordpress.com/
Postat av: fifi

Jag hatade träning och idrott under hela skoltiden, hatade att svettas, hatade att anstränga mig fysiskt och var dålig på allt som hade med idrott/träning att göra. Men för några år sedan blev jag bara sugen på att börja träna helt plötsligt och fastnade direkt. Konstigt hur man kan förändras över en natt ibland.



Din kompis måste vara rätt tuff som fixade tillvaron med katter och bebis och allt!

2011-05-01 @ 14:26:24
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anja

Åh så många förstående själar! Me like! =)

2011-05-02 @ 10:53:24
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0