Fedras kärlek

Jag måste ta tag i det här med teaterbesök. Jag har inte gjort det på väldigt länge trots att jag flera gånger har varit på väg att boka biljetter till olika föreställningar. Det kan nog handla lite om det här med teatersällskapet, alltså någon att gå med. Att dra ihop folk inför en utekväll är betydligt lättare, det är mer ok att droppa in lite när som helst och inget är så där "jättebokat". Men ska man gå på teater eller bio för den delen så är det alltid svårare och slutar alltid med att jag ger upp. Jag kan tisdag, men hon kan bara onsdag och han helst torsdag men bara mellan kl 17.00-19.30. Typ.

Men nu är det faktiskt något som jag verkligen vill se, om jag så ska gå dit själv, nämligen Fedras Kärlek. Pjäsen är alltså baserad på Senecas Fedra (i sin tur var inspirerad av Euripides drama Hippolytos). På moments scen är det den brittiska dramatikern Sarah Kanes drottning Fedra och hennes styvson Hippolytos som har förflyttats till en nutida miljö med allt vad det innebär. En av mina vänner har skrivit förbannat bra recension (läs den här) och jag kan inte påstå att jag är mindre sugen nu.

Vad: Fedras Kärlek
Var: moment:teater, Enskede
När: fram till 1:a april


Kommentarer
Postat av: Hella

Jag skulle oxå gärna vilja se den :)

2011-03-05 @ 17:34:48
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Anja

Ska vi gå då?

2011-03-10 @ 10:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0