Söderbokhandeln

Jag har sagt det förr men det tål att sägas igen: Söderbokhandeln är alla bokälskares Mecka. Det är så förbannat trevligt att gå dit. Jag älskar musiken som spelas, deras boksortiment är fantastiskt och man kan alltid hitta något intressant. Synd bara att det är så dyrt och jag sällan har råd att shoppa loss där men vad kan man vänta sig med den hyran som jag antar att de har. Och expertisen, det kostar ju att vara bra. Men hur som helst, rätt ofta har de roliga evenemang som till exempel författarsamtal och ikväll är det ett sådant tillfälle.

Bokrelease, signering!
Boken säljes till signeringspris.
Vin och tilltugg serveras!

I sin nya roman, Efter honom, syndafloden, skildrar Per Planhammar hur och varför Jack Kerouacs liv utvecklades till en tragedi. Det är sökandet efter en skuggestalt som ständigt gäckar sin förföljare, som älskar och hånar i samma andetag och vill fly omvärldens mytologisering av honom själv.

Med känslighet, kunskap och språklig nerv framträder här - via minnesfragment, drömmar, uppenbarelser, faktiska händelser och kommentarer från levande och döda - ett delvis nytt porträtt av ikonen Kerouac.


När: kl 19.00
Var: Söderbokhandeln



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0